Friday, November 2, 2012

Vitamin Ibu Mengandung

Mengandung.. Semua wanita yang dah berumahtangga pastinya ingin merasai n melalui pengalaman mengandung kan.. Kalo sebelum ni saya ada tulis entri berkaitan ngan supplement yang ibu-ibu mngandung perlukan, kali ni saya nak cerita la apa die vitamin yang Shaklee ada untuk membantu ibu2 mngandung ni kekal sihat n ceria..

Seperti yang kita tahu seorang ibu yang mengandung memerlukan vitamin tambahan bagi memastikan si ibu dan kandungannya sentiasa sihat. Jika ibu yang mengandung pergi ke klinik menjalani pemeriksaan biasanya akan dibekalkan dengan obimin, asid folic dan vitamin-vitamin lain. Vitamin-vitamin itu adalah untuk dimakan sepanjang kehamilan.

Tetapi jika ibu-ibu inginkan yang lebih baik, tidak salah memilih SHAKLEE kerana ia lebih baik malah lebih baik dari vitamin sintetik yang berada di pasaran.

Disini ada beberapa pakej untuk ibu-ibu mengandung.

SET 1 - 1st Termister
  • Vitalea Iron Formula (Multivitamin lengkap dengan IRON)
  • B complex (lengkap dengan ACID FOLIC)
  • Vitamin C 
  • Ostematrix (Kalsium Magnesium)

SET 2 - 2nd Termister 
  • Vitalea Iron Formula (Multivitamin lengkap dengan IRON)
  • B complex (lengkap dengan ACID FOLIC)
  • Vitamin C 
  • Ostematrix (Kalsium Magnesium)
  • OMEGA GUARD (MINYAK IKAN, DHA)


Khasiat setiap vitamin :

Vitalea Iron Formula (Multivitamin)

Menambah kepada apa-apa pemakanan yang kurang dalam badan kita, juga membantu menambahkan keperluan badan kita jika kita tidak mengikut sistem pemakanan yang betul. Mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral yang diperlukan oleh tubuh badan kita.

B Complex
B Complex Shaklee lengkap dengan asid folic, asid folic sangat penting untuk bayi dalam kandungan ibu. Juga membantu mengatasi kelesuan. Penting bagi mengatasi masalah kesihatan mental (kemurungan) dan mengatasi stress.

Vitamin C
Membantu meningkatkan taraf sistem pertahanan badan bagi ibu-ibu yang mengandung boleh mengelakkan dari demam dan selsema. Individu yang mengalami stress atau keadaan penat, letih, lesu serta kesibukan memerlukan vitamin C.

Ostematrix (Kalsium Magnesium)
Membina tulang dan gigi yang kuat, juga mengelakkan dari kekejangan otot. Untuk menstabilkan denyutan jantung dan darah tinggi. Juga terdapat vitamin D yang boleh mengelakkan jaundice (sakit kuning).




Omega Guard
Dengan kandungan DHA dan EPA penting untuk pembentukan otak dan mata bayi. Untuk ibu khasiat omega guard ini dapat membantu mengawal paras kolestrol.

Sebagai tambahan ibu-ibu boleh mengambil Energizing Soy Protein (ESP) sebagai minuman sepanjang kehamilan. Apa khasiat ESP ini?



Energizing Soy Protein
Ia memberi tenaga, bantu melancarkan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Untuk bayi dalam kandungan pula ia membantu untuk tumbesaran bayi supaya sihat dan kuat.

Cubalah dulu supplement ini selama sebulan dan rasai perbezaannya, jika anda mengambil supplement selain di atas anda dinasihatkan supaya menghentikan dahulu pengambilan supplement tersebut supaya tidak bercampur aduk dengan supplement lain bagi mengelakkan kurang keberkesanan.


Untuk maklumat lanjut:

Norhafizah Abd Halim
SMS / WhatsApp : 019-6591541
Facebook : Norhafizah Abd Halim

No comments:

Post a Comment