Tuesday, May 20, 2014

My Real Story.. 32 weeks..

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Syukur Alhamdulillah kerana saya masih lagi diberi peluang untuk bernafas dan diberi peluang untuk updaate blog saya yang comel ni..hihi.. Entry kali ni saya nak story dan share sikit tentang kejadian masa pergi check up semalam..

Sedar tak sedar kandungan saya dah pun masuk 32 minggu.. Rasa macam baru sangat pregnant.. Sedar-sedar dah 32 minggu dah rupanya.. Maknannya tinggal lebih kurang beberapa minggu saja lagi baby dalam perut ni nak keluar.. Tak sabar pun ada, Cuak pun ada.. Walaupun dah ada pengalaman tapi pengalaman yang lepas mungkin tak sama dengan apa yang bakal saya lalui untuk 2nd pregnancy ni kan..

Cerita semalam masa pergi check up.. Minggu ni terpaksa pergi klinik sebelh malam sebab hujung minggu ni ada program Family Day anjuran syarikat tempat suami bekerja.. So macam mana pun kene pergi jugak alam minggu ni.. Mula-mula planning nak pergi Hospital Colombia, Seremban tapi bila call nak buat appoinment, dah full la pulak.. So kita buat check up kat sini je la dulu ya..

Macam biasa la rutin waktu check up timbang berat dan juga test urin kan.. Bila dah buat tu sume, baru tunggu giliran untuk doc panggil.. Tunggu punya tunggu akhirnya nombor kitorang dipanggil.. Bila dah masuk tu macam biasa tak sabar nak tunggu doc scan sebab nak tengok perkembangan baby dan berapa berat baby dah sekarang ni..

Syukur berat baby dah nak masuk 2kg.. Doc cakap baby akan cepat membesar bila dah masuk 9 bulan.. Doc target berat baby kali ni akan lebih 3kg sebab berat Haziq masa lahir dulu pun 2.9kg.. Hampir-hampir nak ke 3kg jugak.. Tapi sebab Haziq tak sabar nak keluar awal, tu yang berat tak sampai 3kg.. Masa scan tu nampak kaki baby macam panjang je.. Rasa baby kali ni mungkin sama macam Haziq jugak.. Tinggi..

After scan tu baru duduk balik sebelah doc dan bincang apa-apa masalah yang saya hadapi.. Alhamdulillah setakat ni takde apa-apa masalah yang saya hadapi.. Mase doc ngah tulis2 dalam buku doc ada tanye soalan..

Doc : Ade cramp2 kaki??
Me : Takde.. Setakat ni memang xpernah g kene cramp kaki..
Doc : Yela awak telan OsteMatrix 4 biji sehari kan..
Me : Haah..


Lepas tu doc bagi tarikh tuk next appointment..

Doc : Kita jumpa semula 10 Jun nanti.. Saya nak ambil darah awak nak cek hb.. Awak amik Vitalea kan.. Kite tengok camne hb awak..

Doc pun tau vitamin2 Shaklee for pregnant mom.. Terbaik la.. Yang paling best doc siap cakap good & suruh teruskan.

Alhamdulillah doc pun tahu yang Shaklee ni bagus untuk diamalkan.. In Shaa Allah saya akan amalkan Shaklee sehingga bersalin, berpantang dan seterusnya untuk menyusukan baby saya ni.. Yang paling penting saya tak sabar nak tunggu baby Shaklee saya ni keluar.. Baby kali ni memang 100% saya amalkan Shaklee sahaja.. Diharap baby akan keluar dengan selamat dan sihat..

Bagi anda yang sedang pregnant dan mencari vitamin semulajadi boleh dapatkan consultancy daripada saya.. Consultancy adalah percuma ya.. Saya akan consult anda tentang cara pemakanan dan vitamin-vitamin apa yang perlu anda ambil.. 


Untuk Info & Order:

Norhafizah Abd Halim
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 881731
Email: purplepipery@yahoo.com
SMS/Whatsapp: 019 659 1541

No comments:

Post a Comment