Thursday, May 8, 2014

My Real Story - OsteMatrix

Assalamualaikum dan salam Jumaat semua.. Apa khabar anda semua??? Harap sihat dan ceria hendaknya.. 

Entry kali ni nak share pasal OsteMatrix lagi.. Walaupun promo OsteMatrix ni dah pun berlalu tapi entah kenapa masih terigau-igau dan terbayang-bayang OsteMatrix ni..


Okay sebelum tu saya nak bagitahu la yang saya sekarang sedang pregnant anak yang kedua.. Mungkin ada yang dah tahu tapi mungkin juga ada yang belum mengetahui berita ni..hihi.. Bukan apa nak highlight la kan pregnant kali ni memang saya consume Set Lengkap Kehamilan Shaklee.. Seperti yang kita tahu salah satu vitamin yang terkandung dalam set ni adalah OsteMatrix kan..

Okay tak nak membebel panjang lebar sangat so saya nak cerita la pengalaman saya tentang OsteMatrix ni.. Minggu lepas saya dan suami balik bercuti ke Kelantan.. Masa tu cuti Hari Buruh.. Tujuan balik Kelantan sebab raya ni memang tak boleh balik dah.. Dalam pantang masa tu..

Nak dijadikan cerita masa balik Kelantan tu ada la dalam 3 hari tak membuang pagi.. Saya ni memang jenis kalo berjalan memang payah sikit nak membuang ni.. Tak tahu la kenapa tapi memang camtu.. Mungkin sebab tak biasa nak guna toilet lain selain toilet rumah sendiri..

Mula-mula tu memang dah risau dah takut lagi lama tak membuang nanti boleh jadi sembelit.. Almaklum lah kan masalah utama yang dihadapi oleh orang pregnant ni adalah masalah sembelit.. Teringat dulu masa pregnant Haziq memang tu salah satu masalah yang buat saya rasa betul-betul tak suka.. Kadang-kadang tu menangs dalm toilet..

Masuk hari Sabtu dah mula rasa sakit perut tapi macam takut je nak pergi toilet.. Makin lama ditahan makin memulas-mulas pulak rasa perut.. So nak tak nak pegi jugak la masuk toilet kan.. Syukur Alhamdulillah walaupun dah masuk 3 hari tak membuang saya dapat membuang macam biasa.. Langsung tak sakit dan tak sembelit.. Lega sangat lah rasa masa tu.. Nasib baik lawas..

Bila dah balik rumah sendiri pembuangan saya dah back to normal.. Masa hari pertama tu la satu hari sampai 2 kali masuk toilet sebab nak membuang.. Agaknya sebab dah banyak sangat benda yang nak dibuang.. Ye la masa kat Kelantan hari tu asyik makan je keje kitorang.. Macam-macam makanan dah masuk dalam perut so banyaklah benda yang nak disingkirkan..

Tu lah pengalaman saya sendiri pasal OsteMatrix ni.. Selain tu, walaupun jauh berjalan dan banyak tempat saya berjalan tapi Alhamdulillah saya still cergas.. Macam bukan orang yang sedang pregnant.. Sepanjang berada di Kelantan memang asyik berjalan je kitorang.. Memang xlekat kat rumah.. Syukur dan happy sangat sebab dipertemukan dengan Shaklee ni.. Kadang-kadang tu rasa cam menyesal pulak kenapa dari dulu tak kenal dengan Shaklee ni.. 

Tu je lah setakat ni yang saya nak share.. Lepas ni banyak lagi yang saya akan share pada anda semua.. Berdosa sangat rasanya kalo saya tak share apa yang saya dah rasa sejak consume Shaklee ni.. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk baca apa yang saya share ni..


Untuk Info & Order:

Norhafizah Abd Halim
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 881731
Email: purplepipery@yahoo.com
SMS/Whatsapp: 019 659 1541

No comments:

Post a Comment